Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sara Swier - WaarBenJij.nu Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sara Swier - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen treffen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sara

07 Januari 2008 | Nederland, Utrecht

Nog twee weekjes, en dan ga ik naar India! Op 23 januari vertrek ik naar Heidelberg, Duitsland, voor een twee-daags informatie en kennismakingsprogramma van Springer Science+Business Media. Januari de 26e stap ik in het vliegtuig naar Mumbai, India. Vanuit daar gaan we door naar de miljoenenstad Pune, waar ik 6 maanden zal gaan werken bij een uitgeverij. Mijn internship (soort stage) bij Crest is voor een onderdeel van de internationale uitgeverij Springer, BSL. BSL geeft (Nederlandse) medische boeken en tijdschriften uit en verzorgt ook advertenties. De uitgeverij BSL stuurt sinds kort een deel van hun werk naar India. Dit is dus de omgeving waar ik zal komen te werken... Spannend!

De voorbereidingen zijn in volle gang. Na wat ongemakkelijke uurtjes op de Indiase ambassade in Den Haag, die vooral met wachten en lichtelijk verward communiceren werden gevuld, heb ik mijn visum in handen. Deze is 8 maanden geldig, lang genoeg dus. Mijn paspoort is verlengd, pasfoto's zijn gemaakt, vaccinaties zijn gehaald (brr) en het papierwerk lijkt in orde. Nu rest mij enkel nog de 'leukere' voorbereidingen: alle benodigdheden bij elkaar shoppen. Wat zou er te koop zijn in Pune? Hoe krijg ik alles in 20 kilo bagage gepropt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Separate and every deadly

06 Juni 2008

Sara in the City

23 Mei 2008

Terug in Nederland

19 April 2008

Doorstep School en Mumbai

05 April 2008

Monkey Business
Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 13356

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: